1.190 Účtovanie a zdaňovanie sponzorských výdavkov
Ing. Dušan Preisinger
Sponzorstvo (sponzoring) je mnohými podnikateľskými subjektmi (fyzická, právnická osoba) považované ako významná súčasť ich aktivít. Sponzor v podstate financuje náklady súvisiace s konkrétnou akciou, alebo činnosťou sponzorovaného. Môže ísť o finančnú, ale aj nefinančnú podporu. Sponzor predpokladá určitú formu návratnosti tejto „investície” (napr. formou reklamy). Logickou súčasťou sponzorstva je jeho ekonomický efekt vo forme zviditeľnenia podnikateľských aktivít sponzora na relevantnom trhu. Sponzoring je najčastejšie zameraný na šport, vedu a výskum, kultúru, vzdelávanie a tiež na aktivity v oblasti charity.
V súvislosti so sponzorstvom sú podrobne špecifikované účtovné postupy a daňové režimy určené pre pozíciu sponzora, pozíciu sponzorovaného, ako aj systémy účtovania sponzorských výdavkov v systéme…