2019.03.1.3 Účtovanie darčekových poukážok v jednoduchom účtovníctve v roku 2019
Ing. Ivana Glazelová
V praxi podnikateľských subjektov sa čoraz viac používajú rôzne poukážky a reklamné akcie na získanie zákazníkov. Spoločným cieľom týchto komerčných aktivít podnikateľov je pritiahnuť zákazníkov ako spotrebiteľov tovarov a služieb znižovaním cien svojich produktov a dosiahnuť, aby si zákazník vybral v širokej ponuke na trhu práve ich tovary a služby.
Podnikateľ by mal vedieť, či výdavky na reklamu a propagáciu jeho výrobkov a služieb sú alebo nie sú daňovými výdavkami. Od toho, či tieto výdavky môže považovať za daňové výdavky, v zmysle ustanovení zákona o dani z príjmov, závisí aj spôsob ich účtovania.
Výdavky na reklamu, ktoré sú daňovými výdavkami, znižujú pri účtovaní v sústave jednoduchého účtovníctva základ dane a tým aj daňovú povinnosť podnikateľa.
…